منتديات رومانسيات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات رومانسيات

Designed By: Abdallah El-Badawy

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخولنجوم اف امراديو روتانا

مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الحب الصامت
مش عــارفين انا مين
مش عــارفين انا مين
الحب الصامت

ذكر
السرطان الماعز
دولتك ايه يا قمر؟؟ : مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Egypti10
 دعاء  : مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Sb7anp

مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Empty
مُساهمةموضوع: مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني   مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Icon_minitime1السبت يوليو 11, 2009 3:39 pm

اولا السلام عليكم
انا اسمى حازم عندى 18 سنة وادرس بكلية من كليات القمة
عندى مشكلة بجد لو تساعدونى وهذا هو ماحدث لي عندما التحقت بالجامعة ..انني وقعت في حب زميلة لي في الجامعة لكنه حب صامت لا صوت له. مشكلتي الان في انني اواجه تيارا مضادا بداخلي يسير بنفس القوة هو الخجل..انا خجول وكتوم الي ابعد الحدود ..لم اتحدث معها اطلاقا ولا اجرؤ علي فعل هذا ..لكن هذه هي الحقيقة.
مر عام كامل علي حبنا الصامت ونحن لا نتبادل الا النظرات ..اري في عينيها حبا اسيرا لا يستطيع البوح بنفسه ، يسيطر عليه خجل رقيق يجعلها تدير وجهها بسرعة اذا التقت عينانا.
عيناها تؤكد لي انها تبادلني نفس الحب ..وهذا متأكد منه تماما وهو مايجعلني مطمئنا الى حد ما .. اما الخطوة التي ينتظرها كلانا الان هي ان يبدأ احد بالكلام ..لكن هذا لم يحدث.
وانا اعرف انه من الصعب عليها ان تبدأ بالكلام..لكن انا ايضا يمنعني خجلي حي الان من ان ابوح لها بما في قلبي ...انتهي العام الدراسي ولا جديد في قصتنا سوى النظرات .
وارجوكم لا تقولوا لي ببساطة : " اذهب وتحدث اليها ".. فأنا اعرف ان هذا هو الحل الوحيد امامي قبل ان تطير حبيبتي من يدى ، لكني لا اعرف كيف انفذه ..وكيف استجمع قواي وأخطو هذه الخطوة التي اراها بعيدة عني تماما.
والآن عليا ان ان انتظر حتى يبدأ العام الجديد ، لأننى لا اعرف عنها اية معلومات ..واخشى ان اخسرها بسبب خجلى الذى اظن أنه "جبن" من نوع خاص..امامي وقت طويل لأفكر ،على الاقل حتى انتهاء الاجازة الصيفية....
من فضلكم ساعدوني.........
sarroaa
غالى عـلـيـنــا قوى
غالى عـلـيـنــا قوى

انثى
الثور الحصان
العمل/الترفيه : طالبة و شكلى مطولة
المزاج : نفسي يحس بقى

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني   مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Icon_minitime1الخميس يوليو 16, 2009 6:10 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بص يا حازم زى ما بتقول ان ادامك فترة طويلة لحد ما تشوفها تانى اول حاجة المفروض تعملها انك بس تتجرا شوية حاول تلمحلها مش شرط اول ما تكلمها تقولها بحبك..........هي موقفها طبيعى جدا جدا جدا لان مينفعش هيا اللى تتكلم الاول بعدين حقولك حاجة الولد لما بياخد خطوة البنت بتاخد 3 يعنى طالما انت متاكد انها بتحبك يبقى اكيد حتقدر حكاية الخجل دى...بص يا حازم انت بس اسال نفسك سوال واحد حتفضل خجلان كدة لحد امتى لحد ماهى تبتدى تفقد الامل و تحس ان سكوتك دة مش خجل دا رفض ليها الى حد ما .....لازم تتكلم احسن زى ما بتقول حتطيير من ايدك وساعتها حتندم بجد
نصيحتى انك بجد متستناش اكتر من كدة هيا مش حتتكلم لان هيا البنت.....متهيالى سنة كفاية انك تكون بدلت الخجل دة يعنى لشوية جراة حاول تتخلق اى موقف يخليك تتكلم معاها ...
يارب اكون قدرت اساعدك ويكون كلامى يعنى اداك شوية جراة
roma_m3
الكبيـــــر كبير
الكبيـــــر كبير
roma_m3

انثى
الميزان القط
المزاج : عالى

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني   مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Icon_minitime1الإثنين يوليو 20, 2009 10:59 pm

وعليكم السلام
معلش هو ردى متأخر بس انت بتقول ان قدامك فرصه لاخر الاجازة
هو فيه حل كده مش عارفه هينفع ولا لأ. هو انك تشوف اى حد من صحابها وتككلم معاها بس متقولهاش انك مكسوف وكده لا فهمها انك مش عايز تتكلم ده كله وهى تكون مش موافقه فقولت تستنى لحد متتأكد من مشاعرها
فهى ممكن فى الاول مترضاش وكده يعنى بس بكده هتكون فتحت معاها مجال للكلام وبعد كده مع اول الدراسه ممكن تتكلم معاها على اساس الموضوع ده
ويارب اكون قدرت اساعدك
sarroaa
غالى عـلـيـنــا قوى
غالى عـلـيـنــا قوى

انثى
الثور الحصان
العمل/الترفيه : طالبة و شكلى مطولة
المزاج : نفسي يحس بقى

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني   مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Icon_minitime1السبت يوليو 25, 2009 10:41 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ازيك يا روما معلش تسمحيلى ارد على ردك
اولا ايا كانت المشكلة فا مينفعش ان طرف تالت يدخل بينهم لسبب ممكن اللى حتدخل دى ومن غير ما تحس او تقصد تعمل مشاكل مالهاش حل
ثانيا بمجرد انو اتكلم مع صاحبتها دا الزمو انهم يبقو صحاب واى واحدة حبيبها لية صحاب بنات طبيعى جدا انها تغير وتغير اوى كمان وحتقولو ميكلمهمش مابالك ان البنت اللى بيكلمها دى صاحبتها كدة البنت لا حتعرف تقولها ابعدى عنو ولا حتعرف تخلية ميكلمهاش
وبكدة يبقى حطها وحط نفسو فى وضع مش حيقدرو علية
تانى حاجة تسمحيلى ارد عليها حكاية انو يقولها انو مكنش محرج لا دا كان مش متاكد و حجات كدة دا مينفعش لانها ابسط كلمة ممكن تقولها وانت اية اللى خلاك تتاكد وتكلمنى يعنى معتقدش ان الكدب حينفع يقولها انو كان محرج و هيا لو بتحبو حتقبل دا وتساعدو كماان لاكن كدة هو بيفتح باب الكدب بينهم وسلعتها اى حاجة هيا حتكدب فيها قولو فاكر من الاول لما كدبت عليا
افتكر ان الحب دا اخر حاجة نكدب فيها .............طب فاضل اية بقى كدة لو حنكدب فى دى
ارجو انك تستحملينى و متزعليش
سلااااااام
ملكة الاحساس
مشرفة قسم الحب والرومانسية وقسم الازياء والموضة
ملكة الاحساس

انثى
الدلو الخنزير
دولتك ايه يا قمر؟؟ : مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Palest10

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني   مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Icon_minitime1الإثنين أغسطس 24, 2009 11:32 pm

مرحبا يا حازم انت زي ما بتقول انو مرت سنة على حبكم الصامت بس انت اذا ما قلتلها انك بتحبها ممكن وبكل بساطة تخسرها وما لازم تخجل ابدا لما تصارحها لانو الخجل هوة اللي راح يضيعك خود بنصيحتي واعترفلها وصدقني ازا هي كمان بتحبك انا واثقة انها راح تعترفلك واذا عنجد بتحبها ما اضيعها من ايدك
ملكة الاحساس
ملكة الاحساس

انثى
الدلو الخنزير
دولتك ايه يا قمر؟؟ : مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Palest10

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني   مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Icon_minitime1الإثنين أغسطس 24, 2009 11:33 pm

وبعدين هي مستحيل تعترفلك لانو الشب اللي لازم يعترف فلا تستنى منها الاعتراف الا اذا اعترفت
ahmedmido
عضو جديد
عضو جديد

ذكر
الجدي الكلب

مُساهمةموضوع: رد: مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني   مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني Icon_minitime1الثلاثاء مايو 31, 2011 12:37 am

الحب الصامت كتب:
اولا السلام عليكم
انا اسمى حازم عندى 18 سنة وادرس بكلية من كليات القمة
عندى مشكلة بجد لو تساعدونى وهذا هو ماحدث لي عندما التحقت بالجامعة ..انني وقعت في حب زميلة لي في الجامعة لكنه حب صامت لا صوت له. مشكلتي الان في انني اواجه تيارا مضادا بداخلي يسير بنفس القوة هو الخجل..انا خجول وكتوم الي ابعد الحدود ..لم اتحدث معها اطلاقا ولا اجرؤ علي فعل هذا ..لكن هذه هي الحقيقة.
مر عام كامل علي حبنا الصامت ونحن لا نتبادل الا النظرات ..اري في عينيها حبا اسيرا لا يستطيع البوح بنفسه ، يسيطر عليه خجل رقيق يجعلها تدير وجهها بسرعة اذا التقت عينانا.
عيناها تؤكد لي انها تبادلني نفس الحب ..وهذا متأكد منه تماما وهو مايجعلني مطمئنا الى حد ما .. اما الخطوة التي ينتظرها كلانا الان هي ان يبدأ احد بالكلام ..لكن هذا لم يحدث.
وانا اعرف انه من الصعب عليها ان تبدأ بالكلام..لكن انا ايضا يمنعني خجلي حي الان من ان ابوح لها بما في قلبي ...انتهي العام الدراسي ولا جديد في قصتنا سوى النظرات .
وارجوكم لا تقولوا لي ببساطة : " اذهب وتحدث اليها ".. فأنا اعرف ان هذا هو الحل الوحيد امامي قبل ان تطير حبيبتي من يدى ، لكني لا اعرف كيف انفذه ..وكيف استجمع قواي وأخطو هذه الخطوة التي اراها بعيدة عني تماما.
والآن عليا ان ان انتظر حتى يبدأ العام الجديد ، لأننى لا اعرف عنها اية معلومات ..واخشى ان اخسرها بسبب خجلى الذى اظن أنه "جبن" من نوع خاص..امامي وقت طويل لأفكر ،على الاقل حتى انتهاء الاجازة الصيفية....
من فضلكم ساعدوني.........

مشكلتى هى الخجل ..ياريت تساعدوني
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» حــصــريــاً - عمرو دياب - واغنيه ياريت سنك - من برنامج الحلم
» Amr Mostafa - Yareet كليب عمرو مصطفى - ياريت - حفلة